Arild Andersen solo jazz-bass-konsert

Dato: 14. Jul 2024 - 14. Jul 2024
Tid: 09.30 - 16.45
Sted: Veøya

Bli med Sommerbåten til Veøya!

Dette arrangementet er en del av et stort program for Veøya sommeren 2024. Trykk her for å se hele programmet.

Historisk vandring, besøk i kirke og prestegard

Bli med på en historisk vandring med guide fra Romsdalsmuseet. Veøya har en spennende historie, og vi forteller om ulike arkeologiske funn og historiske hendelser. Du får besøke den unike steinkirka fra 1100-tallet og prestegarden.

Arild Andersen – alene med bassen

Det blir en svært eksklusiv opplevelse i gamle Veøy kirke når bass-legenden Arild Andersen gir en helakustisk konsert 14. juli, dagen før den 64. Moldejazzen åpner. Andersen er den musiker som har spilt fleste ganger på festivalen. Det har gitt ham æresbevisningen Molderosen, en utmerkelse bare han og Karin Krog har fått blant musikere. Arild Andersen var Artist In Residence på festivalen så tidlig som i 2005. VG trillet den gang terningen til 6 og skrev følgende om hans solokonsert: «Han tok oss med på en reise inn i bassens verden. Andersen ga alt, både virtuositet og dyp, romantisk melodiøsitet. Med funky groover og syngende, stemningsfulle melodier.» Arild Andersens konsert juli vil inneholde et musikalsk spenn fra Ornette Coleman til Paul Simon, norske folketoner og egne komposisjoner.

Billetter

Billetter kan du kjøpe her:   Billetter her!

Billetten inkluderer:

- historisk vandring med Romsdalsmuseets guide

- besøk inn i prestegarden etter en kort innføring i prestegardshistorie

- konsert med Arild Andersen i Veøy gamle kirke

- båttransport

- mulighet for å delta i tidebønn i Veøy gamle kirke i regi av Kirka i Molde (ca 10 minutter).

TIPS: ta med alt du trenger av mat og drikke, samt bekledning til å være ute hele dagen. Anbefaler også sitteunderlag.

Båtrute fra Vestnes/Molde:

Avgang fra Vestnes 09:30 (Kataholmen, Vestnes sentrum)
Avgang fra Molde 10:00 (Sjøfronten, Torget 2, 6413 Molde)
Ankomst Veøya 10:35
Avgang fra Veøya 15:40
Ankomst Vestnes 16:15
Ankomst Molde 16:45

Båtrute fra Nesjestranda:

Avgang fra Nesjestranda 10:50 (Nesjestranda småbåthavn, Hamnevikbøen)
Ankomst Veøya 11:00
Avgang fra Veøya 15:10