PSHT! Kunsten å ødelegge

Tid: 11:00
Sted: Krona, Skiftende utstilling

PSHT!
Gjennom en årrekke har de holdt byens underskog fargerik og uforutsigbar. Når de denne gang får tillit til å male i brede strøk på Romsdalsmuseet “Krona” kan dere forvente en multimedial, hyperkulturell opplevelse i flere faser.
Henrik Sæther og Sivert Bjørnerem, eller Heit Strek og Soul har en drøm. En visjon om en kulturarena, inspirert av Bauhaus, Dada og Hip Hop.
Ikke bare, bare, altså.
Ved åpning vil vi presentere en utstilling med nesten vanlig kunst. Musikk-kunst, ordkunst og relativt ordnede rammer. Hvordan det utvikler seg over de neste seks ukene får dere vel oppleve?

KSCH CREW
Sivert Bjørnerem aka. SOUL
Kunstner, kurator og gallerist.
I 2020 og 2021 kuraterte Sivert gruppeutstilling på Gørvelplassen i Molde med navn; Dizness as Usual (2020) og Scandinavian Culture Club (2021). Dette samlet under navnet Galleri Oui, som fortiden lever i eksil.

Henrik Sæther aka. Heit Strek
Kunstner, DJ, festivalarrangør og gründer.
De siste årene har Henrik vært aktiv på mange fronter; blant annet med dannelsen av DJ LAüGET (2017), som kunstner på Dizness as Usual (2020), festivalarrangør av Trollfestival (Tverrfaglig kulturfestival i Åndalsnes 2020 & 2021) og medgründer av Kulturella (DIgital kulturplattform som fremmer tverrfaglig kreativitet og samarbeid. (www.kulturella.io)).