Historisk vandring på Veøya - program også for barnefamilier!

Dato: 24. juni 2023 - 24. juni 2023
Sted: Veøya

Guiding og aktiviteter

Romsdalsmuseet er stolt av å kunne presentere et rikholdig program på Veøya i sommer.

24.-25. juni «Skattejakt for barnefamilier med mulighet for pil- og bueskyting»

1.-2. juli Edvard Hoem holder foredrag

8.-9. juli fremføres et musikkspill om Syvstjerne-prestene

15. juli blir det konsert med folkesanger Unni Boksasp

16. juli gir Daniel Herskedal en eksklusiv solokonsert

22.-23. juli blir det utvidet guiding med Brit Solli

29.-30. juli fremfører Per Egil Aske en monolog om Jonas Lied

6. og 13. august bli «Skattejakt for barnefamilier med mulighet for pil- og bueskyting»

For alle dager inngår også: Historisk vandring med guide fra museet, med besøk i kirke og prestegard

I et samarbeid med Gassror IKS er det mulig for Romsdalsmuseet å presentere alt dette uten å legge på billettprisen til publikum. Tilbudet er utviklet i samarbeid med The Northwest Experience og Molde Næringsforum og er en del av prosjektet «Sommerbåten». Se nærmere detaljer om programmet og kjøp billetter på Romsdalsmuseets hjemmeside (billettlenke nedenfor).

Mer om programmet i dag:

Bli med på en historisk vandring med guide fra Romsdalsmuseet. Veøya har en spennende historie, og vi forteller om ulike arkeologiske funn og historiske hendelser. Mulighet for å besøke den unike steinkirka fra 1100-tallet og prestegarden.

Barnefamilier får skattekart og prøve å skyte med pil- og bue.

Billettbestilling