Middelalderturer til Veøya fra Molde, lørdager og søndager i hele sommer!

Dato: 18. Jun 2022 - 21. Aug 2022
Tid: 11.30
Sted: Oppmøte på torget i Molde

Middelalderturer alle lørdager og søndager fra 18.juni - 21.august

Bli med på båttur til vakre Veøya fra Molde!

Det er også avganger fra Åndalsnes! Se egen informasjon.

Du får besøke middelalderkirka, prestegarden og bli med på ei historisk vandring.

Omvisninga er fortrinnsvis på norsk.

Tidsplan:
11.30: avgang fra torget i Molde
12.10: ankomst Veøya
16.45: avreise fra Veøya
17.30: ankomst Molde

Vi gjør oppmerksom på at det er turer både fra Åndalsnes og Molde lørdager og søndager fra 19.juni - 21.august.

I juli måned kan du også ta turen på onsdager og torsdager.

GUDSTJENESTER FOR DE SOM ØNSKER:
19.juni + 14.august arrangeres det gudstjeneste kl.12.30 i kirka på Veøya.
Velger du å delta på gudstjenesten rekker du å få med deg hele omvisningen, men mister den lange pausen.

DETTE FÅR DU OPPLEVE:
Opplev Veøya sammen med en av museets guider.

• Du får bli med på ei historisk vandring og se hvor middelalderbyen lå. Vandringa baserer seg på historiske kilder, arkeologiske utgravinger og funn.
  •
  • I tillegg får du bli med inn i steinkirka fra 1100-tallet. Vi  forteller om dagens interiør og kirkas historie.
  • Du kan også besøke prestegarden som ble bygd i 1752, og høre historier knyttet til noen av prestefamiliene som bodde her.

Det blir en del egentid, og vi anbefaler å bruke mobilappen Voice of Norway, som et supplement til guidingen. Den er gratis.

Du finner informasjon her: https://voiceofnorway.no/guide-dognet-rundt-pa.../

Ta med mat og drikke, sitteunderlag, klær og fottøy etter været. NB: det er ikke drikkevann på Veøya.

Det er ikke opparbeidet veger på øya, og rullator/rullestol/barnevogn er derfor ikke mulig å bruke.

Vi gjør oppmerksom på at mesteparten av opplegget foregår utendørs.

Det er utedo tilgjengelig i løa på prestegarden.

Veøya er et fredet landskapsvernområde.

Det er ingen søppelhåndtering på øya, så vi ber deg ta med deg ditt eget søppel hjem igjen.

KJØP BILLETTER: